Over Stanislas beweeg-vmbo/mavo

Met bewegen en leren kom je sneller vooruit

Het Stanislas Beweeg-vmbo/mavo is de eerste school in Nederland waar bewegen en leren centraal staat. Onderzoek heeft aangetoond dat sporten vóór en tijdens lessen leidt tot betere prestaties. En wij ervaren dat dit werkt!

Bij ons heb je de leukste start van de dag met sporten en bewegen. En omdat we een kleine school zijn, kennen we elkaar goed. Je krijgt begeleiding op maat en er is veel oog voor hoe je je voelt op school en in de klas. Omdat iedere leerling uniek is, hebben we veel keuzemogelijkheden. Je kan daarom een pakket kiezen dat echt bij jou past.

Leren is meer dan een diploma halen. We vinden het ook belangrijk dat je je talenten ontdekt. Dat je het beste uit jezelf haalt, met oog voor de ander. Bij ons léér je leren, in een omgeving van samenwerken en vertrouwen.

Onze waarden

Het beste uit jezelf halen, met oog voor je medemens. En zo uitgroeien tot een verantwoordelijk iemand, die bereid is mét en vóór anderen te leven. Daarnaar streven wij voor al onze leerlingen.

De kernwaarden van het Stanislascollege zijn:

• Heel de mens Niet alleen kennisontwikkeling, maar ook de vorming en ontplooiing van talenten en waarden staan centraal. Nieuwe ervaringen gaan deel uitmaken van je belevingswereld; we stimuleren je hierop te reflecteren.

• Oog voor de ander We werken en leren op school in een sfeer van samenwerking en collegialiteit. Er is respect voor menselijke verhoudingen en culturen.

• Hoge doelen nastreven We stimuleren je het beste uit jezelf te halen en je talenten zo goed mogelijk te ontwikkelen. Vanuit je eigen kracht kun je dan straks andere mensen en de maatschappij het beste van dienst zijn.

Visie

We willen onze leerlingen niet alleen een uitstekende opleiding geven, maar hen ook helpen om uit te groeien tot verantwoordelijke volwassenen die hun talenten willen ontplooien en oog hebben voor anderen.

Gezonde school

Wij hebben als een van de eerste vmbo-scholen in Zuid-Holland het certificaat ‘Gezonde School’ gekregen. En daar zijn we trots op! Want sport, bewegen en een gezonde levensstijl vinden wij belangrijk.

Als je veel beweegt, is het ook belangrijk om bewust te eten. In onze kantine zijn dan ook alleen gezonde snacks te koop. Wel zo logisch! Zo biedt de kantine voor verschillende producten minstens één betere keuze aan en is er altijd water beschikbaar. Energiedrankjes zijn in onze school verboden.